25 Mayıs 2007 Cuma


İşte bunu seviyorum. Adamlar başlamış ve bitirmiş. Eksik tek bir noktası yok. Şekil deseniz en iddialısından. Renk deseniz, JDM beyazı. Motor deseniz turbo artı NOS. Müzik deseniz sonuna kadar. Daha ne yapılabilir ki? Dünyada bile böylesine zor rastlanır. Bu S2000’de bir vida sıkmak kadar olsa bile emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler böyle bir şaheser yarattıkları için.
İlk kez Autodrom’da bir drag organizasyonunda görmüştüm kahramanımızı. Simsiyah rengiyle 2 Fast 2 Furious’taki kötü Japon karakterin otomobilini andırıyordu. Hani herkesi geçiyordu ya. Karbon kaput, kanat ve hardtop’uyla tam bir kara bela gibi duruyordu. İlk startından sonra daha da dumur oldum. O neydi? Önümden bir roket gibi fırlayan S2000’den çuflama sesleri geliyordu. Ve orda tam aşık olmuştum. Oradan sonra da 2005 sezonunda birkaç drag yarışında denk gelmiştim. E tabi, boru değil, karşınızda 2005 Drag Şampiyonu duruyor.
Şu gün itibarıyla aşık olduğum bu otomobile, başka bir vücutla da olsa kısa süreliğine sahip olmuş olmanın verdiği haz ile bakıyorum. Başka vücut diyorum, görüyorsunuz zaten. İyi dostum olan Selahattin ( iyi dostum diyebilirim, değil mi artık Selo? ) ve turbo S2K ile iki günlük bir Antalya anımız oldu. Tabi Saer Cenk’i ve Effecto Erdem’i de unutmamak lazım. Artık her fırsatta Antalya’dayız. Bizce siz de gidip görün bu S2000’i.
Neyse gelelim kahramanımızın anılarına. 2004’te alındıktan kısa bir süre sonra Revhard Stage 3 turbo kitine kavuşan kahramanımız, o günden beri halen vücut geliştirme ve kuvvet artırma çalışmalarını eksik etmiyor. Sürekli geliştirilen kahramanımız, bu vücudunaysa yaklaşık üç ay önce sahip olmuş. Mastergrade’in wide-body kitiyle her yönden yaklaşık 15 cm genişleyen S2K’in kapıları ve bagajı hariç her parçası değiştirilmiş. Ön/arka tampon, ön/arka çamurluklar ve marşpiyeden oluşan kit Amerika’dan özel olarak getirilmiş. Antalya’nın en meşhur fiber atölyesi Şeyba’da montajı gerçekleşen kite ek olarak Seibon karbonfiber kaput, TC Sportsline kanat ve Mugen karbonfiber hard top eklenince otomobil tamamen farklı bir karaktere bürünmüş. Artık kardeşleri bile onu zor tanıyor. Hazır kaslanmışken rengini de beyaza çeviren kahramanımızın jantları da Amerika’da özel olarak imal ettirilmiş. iForged imzalı jantlar, genişleyen çamurluklara uyması için tasarlanmış. Dikkat edilirse jantlarda kesinlikle spacer kullanılmamış. 3 parçalı jantlar forged alaşımlı. Önde 3 inç’lik lip, yani dış ofset genişliği bulunan 19 inç’lik jantlar 10 inç kalınlığında. 11 inç kalınlığındaki arka jantlarda ise lip değeri 6 inç. Lastik ve jantın çamurluklarla bu kadar uyumlu görünmesinin bir sebebi de Buddy Club Racing Spec coilover’lar.
Dedim ya, sürekli güçleniyor diye, Selahattin de bunun farkında, ama kesinlikle rahatsız değil. O da çok farklı olduğunun farkında. 450 HP’lik kit olarak satılan Revhard Stage 3 turbo kiti desteklemek adına o kadar değişiklik yapılmış ki saymakla bitmez. İlk başta motor hacmi krank, piston ve koldan oluşan stroker kit ile 2.0 dan 2.2’ye çıkarılmış. Tabi turbonun aşırı beslemesine uygun olmak üzere kompresyon da olabildiğince aşağı çekilmiş. Stroker kitle birlikte titanium supaplar, yaylar, şapkalar ve gaydlar da görev yerlerini almışlar. Bu arada Darton’un 43 psi’a dayanıklı gömleklerini unutmayalım. RC imzalı 750 cc enjektörler, AEM yakıt regülatörü ve Walbro yakıt pompası turboşarjın aşırı beslemesine yakıt yetiştirmek üzere çok çalışıyorlar. Özellikle de turboşarjör T30’dan GT-35R’a büyüyünce… ARP silindir kapak saplamaları, Mugen karter, Koyo radyatör, B&M yağ radyatörü, Denso iridium bujiler, Tial 38 mm external wastegate, Vortech blow-off, HKS filtre ve HKS yağ süzme tankı performansa yardım eden diğer mekanik parçalar.
Bir de bu işin elektronik kısmı var. AEM’in EMS 1052 kodlu programlanabilen beyni ve HKS’nin turbo basıncını kontrol eden EVC V’i işin erbabları. Turbo timer da HKS imzalı. Tüm bunların üzerine sürekli kullanılmasa da ZEX imzalı 100 HP’lik wet NOS sisteminin eklenmesi işin ciddiyet boyutu hakkında ipucu verecektir. Gücün tekerleklere aktarımında sorun çıkmaması için ACT’nin 6 pack debriyaj seti ve hafif volanı kullanılıyor. Diferansiyelse Comptech’in modifiyeli olanıyla değiştirilmiş. Bunun içineyse Kaaz’dan 1.5 yönlü kilitli diferansiyeli yerleştirilmiş. Akslarsa Diff Technics’in Stage 3 tipleri.
Antalya’nın oto müzik ve görüntü sistemleri konusunda en iyisi sayılan Effecto’nun sahibi Erdem, kahramanımıza farklı bir sistem oluşturmuş. CD çaların yerine EVC ve timer taşındığı için, son trend Creative’in Zen VisionW’si S2K’in ana ünitesini oluşturuyor. Xetec USC EVO preamfiyle güçlenen sinyal Xetec Gravity anfiye giriyor ve buradan JBL komponent ve Vibe subwoofer’a taşınıyor. Otomobilin içini de şenlendiren bu sistem, AEM’in EL2 serisi elektronik göstergeleriyle daha da renkleniyor. 450 HP olarak lanse edilen Rev Hard Stage 3 kit, yapılan bunca modifikasyonla kaça çıkmıştır, siz düşünün. Sanırım düşünmeye devam edeceğiz, çünkü kahramanımız dinamometre üzerinde zaptedilemeyen bir canavara dönüşüyor. En iyisi biz bu işe minimum 450 HP diyelim. Bilen böyle bilsin, yanına gelen daha iyi anlar nasıl olsa ..

Hiç yorum yok: